reklama

internacionálna komunikácia

Chcel by som dnes na zopar riadkoch demonstrovat uskalia internacionalnej komunikacie. Pracujem vo velkej medzinárodnej spolocnosti kde nie je nudza o stalu medzinárodnu konfrontaciu. A samozrejme, aj v tejto komunikacii castokrat dochadza k pomerne vtipnym breptom ci nedorozumeniam vdaka jazykovej bariere. Obzvlast s mojimi francuzskymi kolegami mam svoje osobne skusenosti.. :-) dnes by som ale zopar riadkov venoval mojej byvalej nadriadenej kde ku takejto interkulturálnej konfrontácii dochadzalo pomerne casto. Pre zachovanie anonymity ju mozeme nazvat "elegantnou pani".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

I ked pri tejto jazykovej konfrontacii nie je dolezity fyzicky vzhlad, neda mi, aby som Vam pre ilustraciu nezverejnil foto jej uzasneho zovnajsku. (medzicasom som sa rozhodol tuto foto odstranit.. napriek velkemu uspechu.. ). Tym padom som sa vyhol akemukolvek opisu jej uzasnych fyzickych prednosti. I ked by sa dala o tejto osobke napisat aj cela kniha, venujme nasej elegantnej pani aspon zopar riadkov. Faktom je, ze vyse 2 roky spolocnej prace zanechali na mne patricne stopy a jednym stlpoc sa nedaju vyjadrit vsetky zazitky a prihody, ktore som ja a moji kolegovia s touto polskou obciankou zazili. Osobne dufam, ze tema "elegantna pani" po tomto jednom clanku nezapadne prachom a opat sa k nej niekedy v blizkej dobe vratim. Rad by som sa retrospektivne vratil na zaciatok nasej duchaplnej spoluprace. Ked som zbadal jej krasny ocarujuci usmev posiaty "teenajderzskymi rovnatkami" (prepacte za ten anglicko-cesky vyraz, ale ved sme v interkulturalnej komunikacii), bol som namieste ocareny. A ked to male cudo otvorilo usta a prihovorilo sa mi krasnym anglickym akcentom z okolia Noweho Targu, zo stastia som sa skoro rozplakal. Elegantna pani bola proste unikat, ktory sa musel niekde jednoducho vyskutnut. A predstavte si, ze hned v moj druhy pracovny den ma tato osobka "sukala" v kantine! :-)) Vazne som netusil, ze poliaci su v tychto intimnych zalezitostiach taki priami.. :)) pomaly sa tieto polsko-slovensko-anglicke vyrazy kopili a mne nezostavalo nic ine, iba sa zmierit s tym, ze moja pomerne dobra anglictina sa stavalo hybridom! Pri komunikacii s mojou kolegynou som namiesto vyrazu "pod za mnou", pouzil vyraz "pod do mna"... namiesto "hladania" som "sukal".. namiesto "bodky" bola "kropka"... atd. Takychto vyrazov existuje nespocetne.. najhorsie na tom bolo, ze tento hybridny slovnik som automaticky pouzival aj v mojom osobnom zivote co castokrat viedlo k roznym nedorozumeniam.. Skratka, staval sa zo mna magor! :) Ako sa tak nas "pracovny vztah" vyvíjal a naberal na obrátkach, elegantna pani sa necakane rozhodla pokracovat vo zveladovani slovnika v inych koncinach sveta. Nas vztah naberal fazu katagonie.. :-( v jednej sekunde mi prebehlo hlavou nespocente vela myslienok, lenze pod "obrovskym" smutkom z jej odchodu som sa zmohol iba na jednu vetu: "Good luck elegantna pani"... a konecne prisiel den "D", den odchodu nasej milej a vzdy duchapritomnej pani. Pri opustani nasho kancla v style 5S a za melodie "Mad world" sa mi tlacili slzy do oci.. vzdy empaticka elegantna pani ma vsak ubezpecila, ze nech sa nebojim "Niekto podobny ako ja coskoro pride Mi-hau"... keby ona vedela, ze prave toho som sa tak bal... :-))

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PS: pribeh elegantna pani nekonci, ale "tu bí kontinjúd".. :))

Michal Kopčan

Michal Kopčan

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu